Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
ویژگی های یک آزمون خوب
یک آزمون خوب بایستی دارای ویژگی های زیر است.
1) منطق برنامه و بودجه بندی آزمون
2) تهیه سوال و برگزاری آزمون
3) کارنامه آزمون
4) دفترچه سوال و پاسخ تشریحی
5) خدمات و پاسخگویی مشتری
ویژگی های فوق در هر آزمونی بایستی جوابگوی موارد زیر باشد
1) منطق برنامه و بودجه بندی آزمون
1_1) ارائه زوج درس ها در دروس پایه دوم و سوم
2_1) هماهنگی با سیستم آموزش و پرورش
3_1) روند آموزشی دادن به همراه آزمون
4_1) زمان شروع آزمونهای جامع
5_1) تعداد آزمونهای جامع
6_1) فواصل آزمونهای جامع
7_1) تناسب در تعداد آزمون مرحله ای
8_1) روندافزایشی برنامه مطالعاتی هر آزمون
9_1) دفعات مرور اختصاصی
10_1) دفعات مرور عمومی
11_1) وضعیت ثبت نامی های جدید آزمون
2) تهیه سوال و برگزاری آزمون
1_1) سطح دشواری مواد آزمون
2_1) کیفیت سئوالات عمومی
3_1) کیفیت سئوالات اختصاصی
4_1) هماهنگی سرفصلها با سوالات
5_1) امنیت برگزاری آزمون
6_1) اجرا و نحوه استفاده از نظر سنجی
7_1) نظم برگزاری آزمون
8_1) آمار شرکت کنندگان در آزمون
3) کارنامه آزمون
1_1) زمان ارائه کارنامه
2_1) محتوای کارنامه (اطلاعات فنی)
3_1) محتوای کارنامه(مشاوره ای)
4_1) محتوای کارنامه(مدیریتی)
5_1) پاسخگویی به اشکالات کارنامه
6_1) لحاظ منطقه بندی در کارنامه
7_1) صدور کارنامه مجدد
4) دفترچه سوال و پاسخ تشریحی
1_1) تراکم سئوال در صفحه
2_1) تعداد سئوال عمومی درهرمرحله
3_1) تعداد سئوال اختصاصی درهرمرحله
4_1) زمان پاسخگویی به هردرس اختصاصی
5_1) زمان پاسخگویی به هردرس عمومی
6_1) پاسخ نامه تشریحی ازلحاظ کیفی
7_1) پاسخ نامه تشریحی از لحاظ کمی
5) خدمات و پاسخگویی مشتری
1_1) خدمات مشاوره به همراه آزمون
2_1) سیستم پاسخگویی به مشتری
3_1) تعداد غلط های آزمون
4_1) چگونگی تامین سوالات
5_1) اجرای پیش آزمون
6_1) بودجه بندی آزمون مناسب دانش آموز
7_1) بودجه بندی آزمون مناسب فارغ التحصیل
8_1) کیفیت تایپ
9_1) کیفت چاپ و کاغذ
10_1) کیفت دفترچه بودجه بندی آزمون
|